• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
 
 
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
iDEAL - Bij deze betaalmethode kun je de betaling afhandelen in de vertrouwde omgeving van je eigen bank, waarnaar je vanzelf wordt doorgeschakeld. Daarom is betalen met iDEAL net zo veilig als internetbankieren. Voor meer informatie over betalen met iDEAL: www.ideal.nl.
 
Creditcard (Visa, MasterCard en American Express) - Wij maken gebruik van een beveiligde verbinding om je persoonlijke gegevens en creditcardgegevens op te slaan en door te sturen. Daarna zorgen de creditcardmaatschappij en wij samen voor een correcte afhandeling van je betaling. 

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland) - AfterPay voert voor www.oorbellenvanmarthje.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.


Is mijn betaling beveiligd? 
Ja. Voor het betalen van de bestelling via IDEAL of creditcard maken wij gebruik van Mollie, een collecterende payment service provider. Dat wil zeggen dat de transacties die via het systeem van Mollie verwerkt worden, eerst binnenkomen op een tussenrekening, voordat deze worden uitbetaald naar de begunstigde (de webwinkelier). Mollie is geautoriseerd door De Nederlandsche Bank als betaalinstelling onder de Europese Verordening van de Payment Services Directive/PSD en voldoet aan de regels die door deze instantie worden gesteld. Meer informatie over deze vergunning is terug te vinden op de website van de DNB. Meer informatie over Mollie vind u op https://www.mollie.com/nl/

Sowieso bevind je je op onze site in een veilige omgeving, zoals je in de url regel bovenaan in je scherm kunt zien. 


Zijn de prijzen op de site inclusief 21% BTW?
De prijzen van de artikelen op de website zijn inclusief 21% BTW. De omzetbelasting wordt berekend en getoond als onderdeel van de definitieve factuur vóór je toestemming geeft voor betaling. Alle eventuele invoerrechten en lokale belastingen bij orders buiten de Europese Unie zijn voor rekening van de klant. Deze zijn niet bij de prijs inbegrepen.


Hoe betaal ik als ik een kortingscode heb?
Een tegoedbon/kortingscode is een code die je kunt invoeren in het veld ‘Kortingscode’ in het winkelwagentje, onder de bestelde producten. Vervolgens klikt je op de ‘Toepassen’ knop. Automatisch wordt dan de waarde van de tegoedbon/kortingscode van je bestelling afgetrokken.

 
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja. Je kunt een verschillend factuur- en leveringsadres invullen als je dat wilt.


Verzending
Bestellingen binnen Nederland worden verzonden met PostNL als brievenbuspakket met Track & Trace. De kosten hiervoor bedragen € 4,25. Levertijd van PostnNLis 1-2 werkdagen. Indien gewenst kunnen wij de bestelling ook aangetekend versturen. Tot 100 gram bedragen de kosten hiervoor € 8,60. De producten zijn dan verzekerd tot € 500. Je kunt zelf je verzendwijze kiezen bij je bestelling.
Buiten Nederland verzenden wij onze producten als aangetekende brievenbuspost met Track & Trace. De kosten hiervoor bedragen voor heel Europa € 11,50. 

 
Levertijd
Na ontvangst van je betaling verzenden wij je bestelling binnen 3 werkdagen. De levertijd voor maatwerk is afhankelijk van de beschikbare materialen en wordt van te voren met de klant afgesproken. Als je wilt dat wij de bestelling sneller versturen, laat het dan weten als opmerking bij je bestelling of neem even contact met ons op per telefoon of e-mail. 


Kan ik een product ruilen of retourneren? 

Ja, dat kan. Wij willen graag dat je 100% tevreden bent met je aankoop. Daarom heb je 14 dagen volledig retourrecht vanaf het moment dat je jouw levering ontvangen hebt. Het is natuurlijk ook mogelijk de artikelen te ruilen voor een ander artikel. In beide gevallen verzoeken wij je een mailtje te sturen naar info@oorbellenvanmarthje.nl.

Als wij het product in de originele staat hebben ontvangen zullen wij je geld terugstorten, de kosten van de retourzending zijn voor jou. Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag moet het teruggestuurde product ongebruikt of -gedragen zijn en dienen originele verpakkingsmiddelen nog intact te zijn. Nieuw en ongebruikt betekent dat er geen vlekken op het artikel zitten, dat het artikel geen parfum- of rookgeur heeft. Items die zijn beschadigd door het dragen of passen kunnen niet geretourneerd worden.

In geval je wilt ruilen kun je de sieraden op eigen kosten naar ons terugsturen. Wij zullen dan, na overleg, je nieuwe bestelling opsturen en afspraken maken over de verrekening van de kosten.


Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, je kunt een bestelling annuleren. Ook als de bestelling reeds verstuurd is kun je annuleren. Je kunt de artikelen weer terugsturen naar Oorbellen van Marthje, Rhijngeesterstraatweg 40F, 2341 BV Oegstgeest. Ook hier geldt dat als wij het product in de originele staat hebben ontvangen wij je geld zullen terugstorten. De kosten van de retourzending zijn voor jouw rekening.


De oorbellen die ik graag wil hebben zijn verkocht, wat nu?
Als je graag een oorbel wilt die al verkocht is, neem dan contact met ons op via info@oorbellenvanmarthje.nl. Indien wij de juiste materialen in huis hebben kunnen wij speciaal voor jou nogmaals een dergelijke oorbel maken.


Ik heb een oorbel via social media gezien die ik graag wil bestellen, kan dat?
Het kan zijn dat je op onze site, of via de social media of elders een oorbel hebt gezien die je graag wilt hebben, maar die je niet in onze webshop terug kunt vinden. Niet al onze oorbellen staan in de webshop en het kan zijn dat de bewuste oorbel er niet meer is. Mail ons dan even via info@oorbellenvanmarthje.nl met je wensen, dan kunnen wij kijken of we de materialen hebben om nog een dergelijke oorbel voor je te maken. 

 
Informatie over de materialen en onderhoudstips
Onze sieraden zijn van goede kwaliteit en om deze te waarborgen hebben wij hier een aantal tips voor je op een rijtje gezet, zodat je lang van onze sieraden  kunt genieten. 
  • Bescherm je sieraad tegen krassen en butsen.
  • Laat je sieraad geen contact maken met harde oppervlakten en doe het niet aan boven een harde vloer.
  • Doe je sieraad af voordat je gaat sporten, huishoudelijk werk gaat doen of ander ruw werk, en wanneer je gaat slapen of douchen.
  • Vermijd contact van je sieraad met chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
  • Vermijd contact van je parels met cosmetica. Hun mooie glans en kleur worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
  • Stel je sieraden niet langdurig bloot aan de zon – of te veel daglicht (bijvoorbeeld op een tafel of aan een raam). Veel edelstenen kunnen hierdoor verkleuren. Ook tijdens de zonnebankbeurt doe je het sieraad af.
  • Het verkleuren van parels en zilver is mogelijk door normaal gebruik.
  • Door de PH-waarde van je huid kan je sieraad verkleuren.
  • Zilver kan, door zwavelverbindingen, makkelijk zwart worden. Vermijd zwavelhoudende substanties en chloor.
  • Bewaar je sieraden afzonderlijk van elkaar, anders kunnen ze elkaar beschadigen.
  • Laat je sieraad niet in de badkamer of andere vochtige ruimte liggen, condens kan op termijn verkleuring veroorzaken.
  • Onze producten zijn gemaakt van natuurlijke materialen  en zijn 100% nikkelvrij
  • Goud en zilver kunnen schoongemaakt worden met een goede sieradenreiniger die je kunt kopen bij de juwelier of goudsmid of je kunt de sieraden schoon laten maken door de juwelier of goudsmid.
  • Sommige stenen absorberen alle vloeistoffen, dus ook water en zeep. Uit voorzorg kun je daarom beter al je stenen gewoon wat licht oppoetsen met een zuiveren katoenen doek die niet pluist, eventueel met een weinig vochtige doek en direct nawrijven/drogen. Dit geldt ook voor parels en koralen. 
  • Zilver dat is verkleurd, c.q. aan het verkleuren is (geel/zwarte oxidatie) kun je als je dat wilt regelmatig heel lichtjes oppoetsen met een zilverdoekje/geïmpregneerde poetsdoek. Verkleuring en oxidatie kan echter niet worden tegengegaan.
  • Pas op dat je tijdens het oppoetsen niet te hard wrijft, omdat ook dit de draad en je totale sieraad kan beschadigen. Meerdere keren zachtjes wrijven verwijdert aanslag en geeft een zachte glans. Eventueel kun je ook een zilverreiniger gebruiken, maar gebruik hiervan is op eigen risico (een reiniger bevat bijna altijd licht “krassende” ingrediënten, hoe minimaal ook) en pas op met de omliggende andere stenen en parels. Gebruik je nagels, eventueel wattentipjes of satéprikkertjes die je in het poetsdoekje duwt om kleine randjes of openingen wat te kunnen poetsen.
  • Goud kan worden schoongemaakt, net als zilver. Al hoewel het minder snel vies of vet wordt dan zilver kan het nog steeds gebeuren dat goud er na verloop van tijd minder mooi uit ziet. Gebruik een vochtige doek of een zachte tandenborstel, met een klein beetje water en zeep of witte tandpasta. Of een speciaal reinigingsmiddel van de juwelier.

Wij zijn niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het dragen van de sieraden of door verkeerd/oneigenlijk gebruik.


Informatie over de gebruikte materialen
Puur goud (24kt) is te zacht voor het maken van sieraden. Daarom worden sieraden gemaakt van legeringen, d.w.z. dat goud gemengd wordt met andere materialen als zilver, koper of zink. 
 
Goldfilled: Een laag goud wordt onder hoge temperatuur en druk op een ander metaal (meestal messing) aangebracht. De goudlaag is vele malen dikker dan bij vergulde materialen. Goldfilled materialen blijven mooi op goudkleur, men noemt het niet voor niets `a lifetime jewellery`, het goudlaagje blijft er dus heel lang opzitten. Dit levert een mooie en betaalbare kwaliteit op die goed wordt verdragen door mensen die allergisch zijn voor andere metalen dan goud.
 
Vermeil: Vermeil werd vroeger "doublé" genoemd maar tegenwoordig kom je ook vaak "goud op zilver" tegen. Het gaat hier om sterling zilveren onderdelen (dus geen andere metalen!) die een laagje van tenminste 10krt of hoger goud hebben, met een minimale dikte van 2.5 micron. Er bestaat dus ook vermeil met 14krt of 24krt goud. Dit laagje goud kan geelgoud zijn, maar ook roze- of roodgoud. Het laagje goud kan er, ondanks de dikte,  bij intensief dragen toch wat afslijten.
 
Gold plated/Verguld: Gold plated (verguld) wil zeggen dat een nikkelvrije metaalsoort door een goudbadje is gehaald. Het slijt dan meestal ook wat sneller als bovengenoemde materialen. Dit is ook een beetje afhankelijk van de zuurgraad van de huid. Bij de een gaat het wat sneller eraf als bij de ander.